Retourneren

ZIJN ER KOSTEN VERBONDEN AAN RETOURNEREN? 
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor de consument.  

WANNEER KAN IK GEKOCHTE ARTIKELEN UITERLIJK RETOURNEREN? 
Je hebt 14 dagen de tijd om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking met originele hangtag geretourneerd worden.  

Indien onze vervoerder besluit tot staking over te gaan, telt deze periode niet mee in het aantal retourdagen

WAT ZIJN DE VOORWAARDEN OM MIJN ARTIKEL TE RETOURNEREN?
Wil je een artikel retourneren? Dat vinden wij natuurlijk jammer maar is uiteraard geen enkel probleem. Retourneren is voor de consument en kan met de volgende 4 stappen.

  1. Geef op dit retourformulier aan welk(e) artikel(en) je retourneert. Geef hierbij de reden van retour op.
  2. Doe het te retourneren artikel in de originele verpakking en voeg het retourformulier toe in de doos of webzak.

Let op: het artikel dient ongedragen en voorzien van het aangehechte prijskaartje te zijn. Wanneer dit niet het geval is kunnen wij de retour niet in behandeling nemen.

  1. Geef je retourzending af bij een POST.NL aflever punt en bewaar het verzendbewijs. Check de dichtstbijzijnde locatie op.
  2. Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer je retourzending is verwerkt. Binnen 14 dagen ontvang je het aankoopbedrag terug op je rekening. Indien je met Klarna hebt betaald vervalt de vordering.


De volgende voorwaarden gelden voor het ruilen of retourneren:

  • Retouren worden alleen geaccepteerd binnen de retourtermijn van 14 dagen.
  • De kleding is niet gedragen en/of gewassen.
  • Er zijn geen voedselvlekken, make-up vlekken, lichaamsgeuren of sigarettengeuren op de artikelen aanwezig.
  • Er is niet geprobeerd een gebrek te herstellen.
  • Sieraden en lingerie kunnen uit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd worden.
  • De originele hangtag is nog bevestigd aan het artikel.
  • Indien redelijkerwijs mogelijk het artikel in de originele verpakking retour sturen.
  • Het verzendrisico van het retourneren zijn voor de koper. BR REDS fashion raadt de klant aan om het retour zenden van een artikel via het gratis DHL retourlabel te doen.
  • Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet aangenomen.
  • Product- en/of leverfouten dienen binnen 14 dagen na levering met omschrijving aan ons gemeld te worden.
  • Indien niet aan onze ruil- en retourvoorwaarden is voldaan dan behouden wij ons het recht voor om zendingen terug te sturen en jou de verzendkosten in rekening te brengen. 

     

     


WAT IS DE RUIL- OF RETOURPROCEDURE?
Helaas is een ruiling nog niet mogelijk. Wij adviseren om zelf een nieuwe bestelling te plaatsen.

HOE KAN IK MIJN RETOUR VOLGEN?
Je kunt de status van de retour eenvoudig volgen via de track and trace code welke je van post.nl digitaal ontvangt wanneer je jouw retour pakketje aflevert bij een van service points in Nederland. Check de dichtstbijzijnde locatie op: 

WANNEER KRIJG IK MIJN GELD TERUG
Wanneer we jouw retour pakketje hebben ontvangen, storten wij binnen 14 dagen het geld op je rekening terug.

IK WIL ITEMS RETOURNEREN, MOET IK HIERVOOR VERZENDKOSTEN BETALEN?
ja, de retourkosten zijn voor de consument. 

KAN IK MIJN ITEMS RETOURNEREN IN DE WINKEL?
Ja, de items kunnen geretourneerd worden in de store. Wij vragen jou om de factuur en het retourformulier mee te nemen naar de  store.

KAN IK SALE ARTIKELEN OOK RETOURNEREN?
Nee, dit is niet mogelijk.

IK BEN MIJN RETOURFORMULIER KWIJT EN IK WIL RETOURNEREN. WAT MOET IK DOEN?
Neem contact op met de klantenservice door een e-mail te sturen naar info@byreds.nl en vermeld hierin jouw ordernummer.

JE KUNT OOK NAAR ONS RETOUR PORTAL GAAN  https://byreds.shipping-portal.com/rp/ EN EEN VERZEND LABEL KOPEN

Retouradres

BY REDS

Burgermeester van houtplein 17

5251 PS Vlijmen